Search Tags for adik2

Aku tak tahu knp dia rakam aku masa tido #adik2 kau ni dah knp😂😂
Hari ini hari yg spesial buat adik2 kita yang yatim, alhamdulillah banyak orang bahkan lembaga berlomba2 untuk bisa bersua dengan mereka, terimakasih para donatur, terimaksih para pembina #adik2 kita punya hak yg sama untuk maju #adik2 kita punya hak yg sama untuk sukses #belajar trus adik2 yg gigih gapai impianmu
*BAHAGIA* itu pilihan.. Menurut saya... Jika mau Bahagia bukan berarti berhura2... tapi membuat hati bahagia itu tidak mudah tp tdk jg Susah... Mau BAHAGIA...? * bisa jadi kt harus berdamai dg hati sendiri, lingkungan. * menurunkan ego.. * menepiskan rasa plg pinter, paling tau, paling... paling... * menerima keadaan/situasi Dll 2hri ini senang bertemu dg kawan lama, adek2.. banyak hal yg kita dapatkan. Semoga pertemuan kita diberkahi Allah SWT, Aa miin #happy #kawanlama #adik2 #adikkelas #kakakkelas #alumnialensa
Masuk hutan pun ada Adab tau.. #adik2 hikers tegar bukan hikers gedik
ramai org pandang rendah dekat dia...tapi kebaikan die...diri die...aku yg tahu...usehe die untuk buat adik beradik happy sgt la buat ak terharu... wlau die keje biase2..tapi aku da rase duit titik peluh die... maafkan akk tak bnyk dpt tlg adik2 n family kite...tapi akk sentiase doakan yg baik2 untuk family kite... #love #adik2 #just3ofus
Semangat pagi, tetap semangat pejuang rupiah dan generasi pembelajar 😍😍, Tau gak ak pernah protes sama ema dan bapak krn nama aku yg menurut aku bgus bgt dn terlihat sgt baik, bs dibilang tdk sesuai sama orangnya, 😀😀😀😀,, Bpak bilang ini adalah harapn bpak, 😍😍😍,,semoga orangnya bs sama kya namanya,,, hahaha,, ak cuma tertawa sinis dan berfikir emang bisa yah,,😀😀😀😀 . Kewajibn orang tua adalah memberikan nama yg baik, dn yg trakhr adalah menikahkannya,, selama belum menikah anak gadis milik orang tuanya,,orang tua meridhoimu keluar rumah, pergi sesukamu, jaga kepercyaan itu, 😍😍😍😍,,, Semoga aku bisa menjaganya dgn nama ini dan harapan2 kalian,, 😍😍😍,,, aku buknlah gadis baik yg seperti cerita2 bgaimana layaknya wanita solekha,, aku hanyalah wanita akhir zaman,, yg sgt mencintai ibunda dan ayahanda,,😘😘😘😘,,,hingga ak berani menantang siapapun yg meremehkn kedua orangtuaku, merekalah keramat yg selalu berdoa di stiap detik nafasnya,, 😍😍😍 . . . . #pagikotaorang #emabapak #adik2 #temen #sahabat #semuanya
Basa hyng dipoto embebb(H):*..😍😙 #adik2 Kalam sareng rizqi..😁 Saloleh sareng bager..
Selamat hari lahir adik2ku..Semoga berjaya di dunia dan di akhirat.. #Adik2 ipar #Twins #NUR ATIKAH & ATHIRAH..
Fahamilah 7 perkara dalam hidup kamu: 1. Apabila meninggal dunia #ayah kamu , maka matilah pimpinan dan nasihatnya... 2. Apabila meninggal dunia #ibu kamu, maka terpadamlah cahaya kelembutan belaian dan tunjuk ajar nya... 3. Apabila meninggal dunia #abang kamu, maka longlailah cita2 yg dikongsi bersama... 4. Apabila meninggal dunia #kakak kamu, maka hilanglah senyuman kasihnya... 5. Apabila meninggal dunia #adik2 kamu, maka hilanglah tempat tumpang kasih, nakal, gurauan dan keceriaanya... 6. Apabila meninggal dunia #pasangan kamu, maka pudarlah perkongsian harapan, perasaan dan keceriaannya... 7. Apabila meninggal dunia #sahabat kamu maka pudarlah sinar nasihat dan doa tulus dari bersih hatinya... Ketahuilah.... hidup ini sangat singkat utk kedengkian, kemarahan, kebencian dan memutuskan hubungan kerana ESOK semuanya hanya tinggal kenangan. Maka.. senyumlah, berlapang dadalah, maafkanlah sesiapa yang menyakitkan kamu lantaran kita tidak tahu.... bila kita akan berangkat ' meninggalkan' dunia yg fana ini.... Andai kamu melihat kanak-kanak yang sedang bermain, itulah masa silam kita. Andai kamu melihat orang tua yang berjalan menggunakan seluruh kudrat kerana tidak larat. Maka, itulah masa depan kita. Andai kamu melihat pula jenazah yang sedang diusung ke tanah perkuburan. Maka, ingatlah itulah nanti pengakhiran hidup kita didunia ini. (Manfaatkanlah masa yg mulia ini...sebelum kesempatan berlalu pergi....) #copypaste
Assalamualaikum.... Untuk renungan bersama 👇 Kenapa rumah saya ,,adik beradik x datang pun. Saya je kena ziarah mereka. Dan mereka "lalu" rumah saya tetapi x singgah .. Mari saya bagi tau. Allah SWT perintahkan kita menziarahi untuk eratkan silaturrahim. Jika kita buat kira dapat pahala. Mereka x dapat. Bab ni kita yang pilih. Antara pahala kebencian dendam cemburu. Jadi biarkan orang yang x nak menyambung silaturrahim. Kita ikut sunnah pasti kita bahagia. Seperkara lagi: Saya sendiri tidak kesal kecewa jika rumah saya tidak dikunjungi sanak saudara. Mungkin mereka bz. Ada hal lebih penting daripada silaturrahim. Kita x perlu kecil hati. InsyaAllah orang lain jadi tetamu kita..membawa balik dosa kita dan membawa rahmat . Fahamilah 7 perkara dalam hidup kamu: 1. Apabila meninggal dunia #ayah kamu , maka matilah pimpinan dan nasihatnya... 2. Apabila meninggal dunia #ibu kamu, maka terpadamlah cahaya kelembutan belaian dan tunjuk ajar nya... 3. Apabila meninggal dunia #abang kamu, maka longlailah cita2 yg dikongsi bersama... 4. Apabila meninggal dunia #kakak kamu, maka hilanglah senyuman kasihnya... 5. Apabila meninggal dunia #adik2 kamu, maka hilanglah tempat tumpang kasih, nakal, gurauan dan keceriaanya... 6. Apabila meninggal dunia #pasangan kamu, maka pudarlah perkongsian harapan, perasaan dan keceriaannya... 7. Apabila meninggal dunia #sahabat kamu maka pudarlah sinar nasihat dan doa tulus dari bersih hatinya... Ketahuilah.... hidup ini sangat singkat utk kedengkian, kemarahan, kebencian dan memutuskan hubungan kerana ESOK semuanya hanya tinggal kenangan. Maka.. senyumlah, berlapang dadalah, maafkanlah sesiapa yang menyakitkan kamu lantaran kita tidak tahu.... bila kita akan berangkat ' meninggalkan' dunia yg fana ini.... Andai kamu melihat kanak-kanak yang sedang bermain, itulah masa silam kita. Andai kamu melihat orang tua yang berjalan menggunakan seluruh kudrat kerana tidak larat. Maka, itulah masa depan kita. Andai kamu melihat pula jenazah yang sedang diusung ke tanah perkuburan. Maka, ingatlah itulah nanti pengakhiran hidup kita didunia ini.(Manfaatkanlah masa yg mulia ini...sebelum kesempatan berlalu pergi) #c&p #snam